Hírek
2012. Február 15. 07:57, szerda |
Belföld
Forrás: mno.hu/MTI
Véd a fekete csokoládé?
Minél több fekete csokoládét eszik valaki, annál védettebb a szív-és érbetegségek ellen – derül ki a Clinical Nutrition szakfolyóiratban közzétett vizsgálat eredményeiből.
Már több korábbi vizsgálat kimutatta, hogy az étcsokoládé rendszeres fogyasztása csökkenti a vérnyomást. Luc Djussé és munkacsoportja most azt is igazolta, hogy a csokoládéfogyasztás csökkenti az infarktus előfordulását.
Vizsgálatukban csaknem ötezer 25–93 éves ember egészségét követték nyomon. Egyértelműen kiderült, hogy minél több fekete csokoládét eszik valaki, annál védettebb a szív- és érbetegségek ellen. Azok viszont, akik nem a tömény csokoládét, hanem a csokimentes édességeket kedvelik, 37 százalékkal gyakrabban lesznek szívbetegek.
A hetvenszázalékos vagy még töményebb csokoládé növeli az erek rugalmasságát, mérsékeli az érelmeszesedést, de sok kalóriát is tartalmaz, ezért más ételekhez viszonyítva arányosan kevesebbet kell enni.
Gary Kaplan, az Integrative Medicine intézet igazgatója emlékeztetett arra, hogy szervezetünkben az anyagcsere során igen sok szabad gyök keletkezik. A szabad gyökök olyan atomok, amelyeknek elektronhiányuk van, és rongálják a sejtfal épségét. Ezek a szabad gyökök így játszanak szerepet az öregedésben, a rosszindulatú daganatos betegségek és a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásában.
Ezek az oxidációs folyamatok és az antioxidánsok, melyek az egészséges táplálkozással jutnak szervezetünkbe, megakadályozzák a szabad gyökök garázdálkodását testünkben. „A tudományos kutatás meglepő eredménnyel járt. A fekete csokoládé alapanyaga, a kakaóbab több antioxidánst tartalmaz, mint a legtöbb zöldség és gyümölcs” – mondta Kaplan professzor.
Ezek érdekelhetnek még
2026. Június 08. 07:03, hétfő | Belföld
Szimpátiatüntetést tartottak a lemondásra felszólított közjogi méltóságok és állami intézményvezetők mellett Budapesten
Szimpátiatüntetést tartottak a Magyar Péter miniszterelnök által lemondásra felszólított közjogi méltóságok és állami intézményvezetők mellett vasárnap Budapesten, a Sándor-palotánál.
2026. Június 07. 16:00, vasárnap | Belföld
Munkaerőhiánytól tartanak a vendégmunkások alkalmazásának szigorítása kapcsán
A gazdaság növekedési kilátásainak romlásától tartanak szakmai szervezetek a vendégmunkások munkavállalási lehetőségeinek szigorítása miatt
2026. Június 07. 16:00, vasárnap | Belföld
Kármán András: bizalmat kapott Magyarország és a jelenlegi gazdaságpolitikai irány a három nagy hitelminősítőtől
Bizalmat kapott Magyarország és ezzel a jelenlegi költségvetési, gazdaságpolitikai irány is
2026. Június 07. 13:00, vasárnap | Belföld
Lannert Judit: az iskolai autonómia erősítésére és gyermekközpontú közoktatási irányításra van szükség
Az iskolai autonómia erősítésére, valamint főleg a gyermekközpontúságra és a kompetenciákra fókuszáló közoktatási irányítás létrehozására van szükség
