Városlista
2024. május 19, vasárnap - Ivó, Milán

Hírek

2014. December 22. 05:00, hétfő | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Tévhit, hogy bármilyen árut visszacserélhetünk három napon belül

Tévhit, hogy bármilyen árut visszacserélhetünk három napon belül

Akciók, leárazások és utolsó roham az üzletekben az ajándékok beszerzéséért. A fogyasztóvédelmi szakértő arra hívta fel a figyelmet, a legfontosabb, hogy mindig őrizzük meg a vásárláskor kapott nyugtát, hiszen csak ennek ellenében van lehetőség reklamációra a vásárolt termékkel kapcsolatban.

Akciók, hatalmas leárazások, vásárlási láz - az év végéhez közeledve mindenki az ünnepekre készülődik, sokan pedig az ajándékokat az utolsó pillanatokban sietnek beszerezni. Ilyenkor sem árt azonban tisztában lenni néhány alapvető dologgal, hogy az ajándékozás utáni öröm ne váljon ürömmé. A legvégső esetben a békéltető testületekhez fordulhatunk ingyenes segítségért. Mindemellett a legfontosabb, hogy a nyugtát mindig őrizzük meg.

Hibás termék esetén a kereskedőtől kapott nyugtával van lehetőségünk elsősorban az árucikkek javítására vagy kicserélésére, másodsorban vételár-leszállításra vagy a teljes vételár visszatérítésére, magyarázta Mátyás Petra fogyasztóvédelmi szakértő a Krónikában. Hozzátette: jellemző, hogy a kereskedők gyakran utasítják el a fogyasztó igényét pusztán azért, mert a karácsonyi akció miatt az eredeti vételárnál jóval olcsóbban vásárolta meg az adott terméket. A fogyasztók azonban ebben az esetben is érvényesíthetik az igényeiket.

A karácsonyi ajándékok sorában még mindig előkelő helyen szerepelnek a tartós fogyasztási cikkek, például a háztartási gépek, televíziók, laptopok, okostelefonok. Ezeket, amennyiben a vásárlástól számított három munkanapon belül meghibásodnak, a kereskedő köteles kicserélni – de csak minőségi kifogás esetén.

Mátyás Petra arra az általános fogyasztói tévhitre is felhívta a figyelmet, amely szerint bármilyen terméket visszavihetünk három napon belül, és visszakérhetjük a vételárát. Ez a szabály már nem él, a fogyasztók csupán minőségi kifogás esetén léphetnek fel jogaik érvényesítéséért. Ha tehát a megajándékozottnak nem tetszik az általunk vásárolt árucikk, és a termék nem hibás, nem kérhetünk cserét, és nem kérhetjük vissza az üzletben az árát.

Az interneten megrendelt terméket a kiszállítástól számított 14 naptári napon belül mindenféle indoklás nélkül visszaküldhetjük – függetlenül attól, hogy az árucikk hibás-e. A vállalkozásnak pedig még hibátlan termék esetén is kötelessége visszatérítenie a vételárat, amennyiben a termék nem romlandó, vagy nem bontottuk fel a csomagolását.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 18. 16:00, szombat | Belföld

Baleset-tűz

Meghalt egy ember egy dombóvári háztűzben

2024. Május 17. 19:25, péntek | Belföld

Gyorsabb mobilinternet öt nagyvárosban a Vodafone folyamatos hálózatfejlesztésének köszönhetően

A szolgáltató országos hálózatfejlesztési programja újabb mérföldkőhöz érkezett.

2024. Május 17. 18:41, péntek | Belföld

GVH: számos ponton módosít a Viber hatósági eljárás miatt

Számos ponton módosít a Viber internetalapú üzenetküldő szolgáltatás a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárásának köszönhetően - közölte a hatóság pénteken az MTI-vel

2024. Május 17. 14:40, péntek | Belföld

KSH: a benzin 12, a dízel 1 forinttal olcsóbb a szomszédos országok átlagánál

Az EU Weekly Oil Bulletin legfrissebb adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára 609 forint volt, ami megegyezik a régiós átlagértékkel. A szomszédos országokban az átlagár 621 forint volt.