Városlista
2025. március 24, hétfő - Gábor, Karina

Hírek

2021. Október 28. 08:50, csütörtök | Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

Tejfogyasztást népszerűsítő kampány indul

Tejfogyasztást népszerűsítő kampány indul

A tejágazat alapvető ágazata a mezőgazdaságnak és az élelmiszeriparnak, ezért fontos a stabil működése

- mondta Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára a tárca, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács, illetve az Agrármarketing Centrum fogyasztásösztönző kampányáról szóló sajtótájékoztatón szerdán.
Megjegyezte: a minisztérium évente több tízmillió forintot költ a tejfogyasztás népszerűsítésére.

A járványhelyzetben is bebizonyosodott, hogy a hazai tejágazat szilárd alapokon áll, ami az ágazatban dolgozók és az érdekképviselet munkájának köszönhető elsősorban - jegyezte meg.

A helyettes államtitkár emlékeztetett arra, hogy a minisztérium a marketing cetrumon keresztül számos ágazat termékeinek fogyasztásösztönző kampányát támogatja, és továbbra is élni kívánnak a lehetőségükre álló eszközökkel.

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője a sajtótájékoztatón elmondta, hogy a kampány november 2-tól indul és egy hónapig tart. Ennek keretében a tápanyagokban gazdag tej fogyasztásának fontosságáról lesz szó; üzeneteiket többféle csatornán, hirdetések és pr-cikkek mellett például online nyereményjáték és influenszerek segítségével is közvetítik.

A magyar tejágazat hosszú távon úgy tud sikeres lenni, ha a belpiaci fogyasztást sikerül stabilizálni, adott esetben növelni - mutatott rá az ügyvezető. Magyarországon évente átlagosan 60 liter tejet és 20 kiló tejterméket fogyaszt egy átlagos ember, ami elmarad az uniós értéktől - fűzte hozzá.

Harcz Zoltán, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatója azt hangsúlyozta, hogy 8 éve működtetnek marketing alapot annak érdekében, hogy az átlagos tejfogyasztás a környező országok, illetve a több évtizeddel ezelőtti hazai fogyasztás szintjére emelkedjen.

Óriási kihívásokkal néz szembe a tejágazat, hatalmas a verseny a növényi alapú alternatív termékek oldaláról, továbbá sok megtévesztő információ is kering - hangsúlyozta a terméktanács szakembere. Utalt arra, hogy sokan nincsenek tisztában például azzal, hogy laktóz intolerancia esetén nem csak a növényi italok jöhetnek szóba, hanem a tejágazat speciális termékei is fogyaszthatók.

Az MTI kérdésére Harcz Zoltán elmondta, hogy a folyékony tej fogyasztásában viszonylag kisebb, évi átlagosan 5-10 liternyi a lemaradása az országnak az uniós átlaghoz képest, jelentősebb probléma a feldolgozott áruknál figyelhető meg. Példaként a sajtot és a vajat említette, az előbbiből az uniós átlag felét, az utóbbiból egyharmadát fogyasztja egy átlagos magyar.

Címkék: fogyasztás, kampány, tej

Ezek érdekelhetnek még

2025. Március 24. 07:54, hétfő | Belföld

Mávinform: Bicskénél folytatódik a győri vonal felújítása, március 24-től változik a menetrend

Március 24-től május 9-ig módosul egyes személyvonatok és intercityk menetrendje a győri fővonalon - tájékoztatta a Mávinform szombaton az MTI-t.

2025. Március 24. 07:51, hétfő | Belföld

Ellenzéki győzelmet hozott a budapesti időközi választás

Az érvényes szavazatok több mint felét megszerezve Varju László, a Demokratikus Koalíció (DK) jelöltje nyerte a vasárnapi időközi országgyűlési képviselő-választást Budapest 11-es számú választókerületében.

2025. Március 23. 09:29, vasárnap | Belföld

EM: másfél ezernél többet vennének már támogatással a legnépszerűbb gyártó autóiból

A BYD termékeiből több mint 1500 megvásárlásához kértek eddig állami hozzájárulást az e-autó programban pályázó vállalkozások.

2025. Március 23. 09:27, vasárnap | Belföld

Kocsis Máté: talán az lenne a legjobb, ha egyáltalán nem lehetne külföldről finanszírozni médiát

A Fidesz frakcióvezetője szerint a USAID-botrány csak a jéghegy csúcsa, talán az lenne a legjobb, ha egyáltalán nem lehetne külföldről finanszírozni médiát, és ideje lenne ezt a szabályt is meghozni.