Városlista
2020. július 7, kedd - Appolónia

Hírek

2019. December 02. 12:08, hétfő | Helyi
Forrás: MÁV Zrt. KOMMUNIKÁCIÓS IGAZGATÓSÁG

Megbízhatóbb és szebb lesz az új Talent motorvonat

Megbízhatóbb és szebb lesz az új Talent motorvonat

Székesfehérváron bemutatkozott az első olyan felújított Talent motorvonat, amely már megkapta a MÁV-START kék-sárga-fehér járműarculatát.

A jelentős karbantartásnak köszönhetően a korábbinál megbízhatóbb lesz mind a tíz szerelvény. A vonat már a hétvégén forgalomba áll Győr és Bécs között.
A MÁV-START által üzemeltetett tíz Bombardier Talent motorvonat szervizelése és annak hosszú távú megoldása a vasúttársaság számára kiemelten fontos. Ezért első lépésként, idén áprilisban a MÁV-START, a MÁV Vagon és az ÖBB két évre szóló szerződést kötött, hogy a Győr és Bécs közötti eurégiós közlekedésben használt Talentek nagyjavítása, konstrukciós hibáinak megszűntetése, valamint gazdaságos és hatékony fenntartása mielőbb rendeződjön.

Idén októberben a Győr–Hegyeshalom (1-es) vasútvonalon forgalomba állt az első felújított, a MÁV-START, a MÁV Vagon és az ÖBB szakemberei munkájának köszönhetően nagyszervizen átesett Talent típusú villamos motorvonat. A javítás és felújítás kiterjedt többek között a forgóvázra, a fékrendszerre, a mozdonyvezetői fülkére és az utastérre egyaránt. Ez utóbbiban a tolóajtók, a lépcsők, a klímaberendezések, az ülések és a WC-k újultak meg.

Az első jármű még az eredeti, piros külső festés megújításával közlekedik. A MÁV-START a Flirt motorvonatokról már jól ismert színvilágnak megfelelő megjelenéssel látta el a második vonatot, és a következő felújítások során a többi jármű külső megjelenése is megújul, és a külső feliratok módosítása is megtörténik. A Győr–Hegyeshalom–Bécs között EuRegio-járatként közlekedő Talentek, nem csak frissebb, korszerűbb belsővel, hanem tetszetős külsővel is az utasok szolgálatába állhatnak. A második felújított jármű a hétvégén már forgalomba is áll. Az ütemterv szerint kéthavonta készül el egy-egy motorvonat.

Kerékgyártó József, a MÁV-START vezérigazgatója a székesfehérvári eseményen elmondta, a 10 Talent motorvonat felújításának köszönhetően, az új külső dizájn mellett az utazási komfort és a járműstabilitás is jelentősen javulni fog. Az első kettőt követően a harmadik felújított Talent, már a jövő év elején forgalomba állhat. Mint mondta, 2020 végére fejeződhet be a flotta megújítása, utána már a jelenleginél megbízhatóbban, akár 80-90 százalékos üzemkészséggel közlekedhetnek. Hozzátette, a járművek 4 Bécsbe közlekedő Flirtet válthatnak ki, amik a budapesti elővárosi vonalakra kerülhetnek. A vezérigazgató kitért rá, hogy 2022 végére az új KISS-eknek köszönhetően, az eddig Flirtekkel együtt, a főváros teljes elővárosában modern motorvonatokkal lehet majd utazni.

A Talent motorvonaton elvégzett és tervezett korszerűsítések

A munkákat a MÁV leányvállalata, a komoly forgóvázgyártói múlttal rendelkező, székesfehérvári MÁV VAGON Kft. végzi, ami nemrégiben fejlesztett ki egy korszerű, keskeny nyomközű, hajtott forgóvázat a kisvasutak számára.

Jelenleg a MÁV VAGON szakemberei a járműtető újraszigetelése során elvégzik a motorvonatok tetőelemeinek újraszigetelését a beázások megszüntetésének érdekében; megtörténik a MÁV-START színtervei alapján a külső és a feliratok módosítása, új típusú mozdonyvezetői széket, valamint a FLIRT motorvonatoknál alkalmazott korszerű légsűrítőt, nyomkarimakenő berendezést és a hajtásellenoldali csapágyfedélbe földelőgyűrűket építenek be; valamint az ÖBB Talent vonatoknál alkalmazott, módosított tengelyrögzítéssel ellátott léghengereket és osztott kivitelű féktárcsákat szerelnek fel.

A továbbiakban tervezett korszerűsítés során frissülnek majd a járművezérlő (FLG), a hajtásvezérlő (ALG), a fékvezérlő (EPAC) és a Display szoftverek; korszerűsödik a feljáróajtó és kimozdulólépcső vezérlőegysége, valamint a belső videómegfigyelő és rögzítőrendszer; kiépül a fedélzeti WI-FI-rendszer, utastéri 230V 50Hz / USB aljzatokat építenek be és a homlokvilágítás és az utastéri világítás is korszerűbb lesz LED fényforrások beépítésével.

Háttér-információk:

A 2006-os kormányzati döntés következtében kerültek a vasúttársasághoz a Talentek, amelyek nagy költségek árán is csak viszonylag alacsonyabb üzemképességgel tudtak üzemelni az elmúlt bő tíz év során. A 2012-től az üzemképes darabszám hektikusan, 3 és 8 darab között változott a járműkonstrukciós hibák miatt. A különböző műszaki problémák következtében a gyártóval a járművek tulajdonosaként a MÁV jelenleg is perben áll.

Jelenleg három-öt darab jármű üzemeltethető, így akár egy meghibásodás is jelentősen befolyásolhatja a forgalomba állítható járművek számát. A MÁV-START a Talentek üzemeltetésének érdekében a költségtérítési keretösszeg figyelembevételével finanszírozható megoldás biztosításában érdekelt, és annak lehetőségei mellett kívánja a motorvonatok üzemeltetését biztosítani.

Ezek érdekelhetnek még

2020. Július 06. 11:21, hétfő | Helyi

Határsértő Röszkénél

Jogellenesen próbált meg bejutni az országba egy migráns Röszkénél. A rendőrök feltartóztatták, majd az ideiglenes biztonsági határzárhoz kísérik.

2020. Július 06. 11:18, hétfő | Helyi

Baleset szemtanúit keresi a Szegedi Rendőrkapitányság

A Szegedi Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztálya 06010/1783/2020. bűnügyi számon folytat nyomozást közúti baleset gondatlan okozása vétségének gyanúja miatt ismeretlen tettes ellen.

2020. Július 06. 11:14, hétfő | Helyi

A vasút izgalmas, de nem játszótér!

A nyári szünet beköszöntével, nagyobb valószínűséggel „játszanak” elfoglaltság után kutató fiatalok a vasúti töltéseken, álló szerelvényeken.

2020. Július 06. 11:09, hétfő | Helyi

Idén több mint 900 kilométeren üzemel be korszerű vasúti mobilkommunikációs rendszert a MÁV és a GYSEV

Modern vasúti forgalomirányítási rendszert vesz használatba idén a MÁV és a GYSEV több mint 900 kilométernyi hazai pályán egy új digitális mobilkommunikációs hálózat révén.