Hírek
2011. Július 27. 07:41, szerda |
Belföld
Forrás: ELTE Társadalomtudományi Kar
Magányosabbak a Facebook függők?

Egy felmérés szerint az ún. Y generáció, másképpen az ezredfordulós generáció tagjai azok, akik a legtöbbet használják a különböző közösségi oldalakat, és panaszkodnak leginkább arra, hogy magányosnak érzik magukat.
A Relationships Australia vizsgálata szerint az ún. Y generáció, azaz a számítástechnika és az internet világában felnőtt nemzedékek tagjai érzik magukat a leginkább magányosnak. Az ausztrál felmérés szerint a 25-34 évesek 30 százaléka panaszkodik magányra a leginkább, míg a második legnagyobb arányban a 25 év alatti fiatal felnőttek (19%) érzi így magát gyakorta.
A kutatás szerint ez a két korcsoport az, amelyre a legjellemzőbb a közösségi oldalak, elsősorban a Facebook használata, amelyeken keresztül ismeretségeiket és baráti kapcsolataikat fenntartják. Gyakori körükben az is, hogy az online igyekeznek ismerkedni, amelyhez az online társkeresőket használják.
A kutatást kommentáló melbourne-i egyetem szakértője szerint az érintett korcsoport tagjai körében azért olyan jellemző a magányosság érzése, mert nem tudják, hogyan legyenek egyedül. Damon Young szerint az Y generáció tagjai olyan erősen kötődnek az online kapcsolataikhoz, hogy ezek hiányát, illetve intenzitásának csökkenését sokkal jobban megérzik, és kevésbé tudják, hogyan kezeljék egyedüllétüket. Young feltételezi, hogy az idősebbek könnyebben elfoglalják magukat akkor is, ha épp nincs társaságuk.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Július 12. 08:43, szombat | Belföld
Orbán Viktor: az ukrán elnök nem mondhatja meg a magyaroknak, mit gondoljanak
2025. Július 12. 08:43, szombat | Belföld
Vihar - Helyreállította az áramszolgáltatást az E.ON
2025. Július 12. 08:41, szombat | Belföld
Debrecen a TOP3-ban az Európa Zöld Fővárosa címért zajló versenyben
2025. Július 11. 09:12, péntek | Belföld
A Mondeléz átadta legnagyobb közép-kelet-európai napelemparkját Székesfehérváron
A Mondeléz International csütörtökön hivatalosan is átadta új napelemparkját székesfehérvári gyárának területén: a 2,3 millió dolláros beruházásból a cégcsoport legnagyobb közép-kelet-európai napelemparkja jött létre.