Városlista
2024. április 29, hétfő - Péter

Hírek

2018. Május 03. 11:57, csütörtök | Helyi
Forrás: MÁV Magyar Államvasutak Zrt. KOMMUNIKÁCIÓS IGAZGATÓSÁG

IC+ kocsik forgóvázának beszerzéséről írt alá szerződést a MÁV-START és a Siemens–Knorr-Bremse-konzorcium

IC+ kocsik forgóvázának beszerzéséről írt alá szerződést a MÁV-START és a Siemens–Knorr-Bremse-konzorcium

A MÁV-START húsz darab, nemzetközi forgalomra szánt, új generációs InterCity kocsi – már folyamatban lévő – gyártása mellett hetven darab belföldi forgalomra szánt IC+ személykocsi összeszerelését készíti elő.

A folyamat részeként a 200 km/h-ás sebességre képes járművekhez szükséges forgóváz és fékrendszer alkatrészcsomagok együttes beszerzésére kiírt közbeszerzési eljáráson a Siemens Zrt. és a Knorr-Bremse GmbH konzorciumának ajánlata bizonyult a legjobbnak. A szerződést ma írta alá a MÁV-START és a Siemens–Knorr-Bremse konzorcium, amely az alkatrészcsomagok szállítását 2019 nyarán kezdheti meg.

A Csépke András MÁV-START-vezérigazgató, dr. Ludvig László, a Siemens Zrt. Mobility divíziójának vezetője és Matthias Longin, a Knorr-Bremse értékesítési vezetője által aláírt adásvételi szerződés értelmében a Siemens, a Siemens–Knorr-konzorcium vezetője 140 darab korszerű, 200 km/órás sebességre alkalmas forgóvázat szállít az új generációs IC+ személykocsikhoz. A napjainkig már több mint 3600 darabszámban legyártott forgóváztípus megfelel az európai vasúti átjárhatósági előírásoknak (TSI), ezáltal lehetővé téve a járművek közlekedését nem csak a magyarországi, de akár a nemzetközi forgalomban is. A légrugós kialakításának köszönhetően az utazóközönségnek komfortosabb utazást biztosít a hagyományos forgóvázakhoz képest.

A konzorcium másik tagja, a Knorr-Bremse 70 készlet komplett fékberendezést és a rögzítőfékek működtetéséhez szükséges Flexball-vezetékeket szállít az újgenerációs IC+ kocsikhoz. A fékrendszer szerelvényei részben Magyarországon, a vállalat budapesti gyárában készülnek majd.

A forgóváz és a fékrendszer az egyik legfontosabb részegységei a hozzávetőleg 4100 alkatrészféleségből, 53 ezer alkatrészből álló IC+ kocsinak, ezért ezek beszerzése a legnagyobb volumenű eljárás a sorozatgyártás előkészületének értékét, összetettségét és szállítási idejét tekintve. A 7,8 milliárd forintos beszerzést véglegesítő szerződéskötést a közbeszerzési szabályok szerint lefolytatott közösségi, nyílt közbeszerzési eljárás előzte meg. Az alkatrészcsomagok szállítása 2019 nyarán kezdődhet.

Kiemelt cél volt, hogy a magyar beszállítók a lehető legnagyobb szerephez jussanak, ezért a konzorcium a forgóváz gyártása során is arra törekszik, hogy a már most is jelentős hazai hozzáadott értéket tovább növelje. A kocsi esetében a hazai hányad meghaladja az 50 százalékot, így az IC+ kocsik jelentős munkahelyteremtő hatással is bírnak: évente az akár 50 kocsi gyártása mintegy 250 főnek biztosít munkát a MÁV-START-on belül és legalább ugyanennyinek a beszállítóknál.

Háttérinformációk:

Első körben húsz darab nemzetközi forgalomra alkalmas, új generációs InterCity kocsit készít el a MÁV-START, saját forrásból. A típusvizsgálatok és üzemi próbák a tervek szerint júniusban kezdődhetnek, a huszadik, külföldi pályán is közlekedő jármű gyártása pedig várhatóan 2018 decemberében fejeződhet be. Ezt követően, jövőre indulhat el a hetven darab, belföldi forgalomra tervezett IC+ építése és összeszerelése, amelyhez saját forrás mellett kormányzati költségtérítést is kap a vasúttársaság. A hetven kocsi mintegy harmada 2019-ben, a maradék 2020-ban készülhet el.

A 70 jármű közül 35 darab, belföldi forgalomra készülő IC+ kocsi légkondicionált lesz, a laptopok, mobileszközök működéséhez szükséges energiát elektromos és USB-s csatlakozók biztosítják, a kikapcsolódást vagy a munkavégzést vezeték nélküli internet segíti majd. A GPS-vezérelt, fedélzeti audiovizuális utastájékoztató rendszer pontos tájékoztatást ad a vonat helyzetéről, a biztonságról pedig belső videófelügyeleti rendszer gondoskodik. A kocsi tömege 48,5 tonna, hossza 26,4 méter. A több célra felosztott beltérben 52-en foglalhatnak helyet, de lesz két kerekes székesek számára kijelölt hely is. Az ülőhelyek foglaltságát elektronikus rendszer jelzi. Lesz két családi szakasz, öt-öt üléssel és tárolóval a nagyobb csomagoknak, összecsukott babakocsiknak; az akadálymentesített mosdókban pelenkázót is felszerelnek. Kerékpár szállítására nyolc helyet alakítanak ki; külön érdekesség, hogy – a kocsik levegős rendszerének köszönhetően – a gumiabroncsokat is felfújhatják a biciklisek, de elektromos kerékpárok, illetve kerekes székek töltésére alkalmas dugaszolóaljzatok is lesznek a járműveken. Ugyanilyen szolgáltatások állnak majd az utasok rendelkezésére a nemzetközi forgalomra szánt, osztott terű kocsik esetében is. A különbség az, hogy azokban 47 ülőhely lesz, további három, kerekes székesek számára fenntartott hellyel. A szintén 35 darab első osztályú kocsi termes részében tizenheten foglalhatnak helyet, és büfét is kialakítanak, amit bárki igénybe vehet. A prémiumszolgáltatásra vágyók számára két emelt színvonalú, négy ülőhelyes fülkét különítenek el, és lesz két csendes kabin is (hat-hat ülőhellyel) a nyugalmat igénylőknek.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 29. 17:27, hétfő | Belföld

Állami látogatásra Magyarországra jön a kínai elnök

Sulyok Tamás köztársasági elnök és Orbán Viktor miniszterelnök meghívására állami látogatásra Magyarországra érkezik május 8-án Hszi Csin-ping kínai államfő

2024. Április 29. 17:26, hétfő | Külföld

Európai Autógyártók Szövetsége: sokkal több töltőpont szükséges az uniós klímacélok eléréshez

Az Európai Unióban évente a jelenleginél nyolcszor több elektromos járművek feltöltéséhez szükséges infrastruktúrát kell telepíteni 2030-ig az uniós klímasemlegességi célok eléréséhez

2024. Április 29. 17:26, hétfő | Kék hírek

Megszúrta tanulótársát egy lány a bőnyi Szent István Király Általános Iskolában

Megszúrta tanulótársát és súlyos sérülést okozott egy lány a bőnyi Szent István Király Általános Iskolában - közölte a Győr-Moson-Sopron Vármegyei Rendőr-főkapitányság hétfőn a police.hu oldalon.

2024. Április 29. 17:24, hétfő | Külföld

Romlott áprilisban a gazdasági hangulat az euróövezetben és az EU-ban

Áprilisban a várt javulás helyett romlott a gazdasági hangulat az euróövezetben és az EU-ban az Európai Bizottság Gazdasági és Pénzügyi Főigazgatósága, a DG ECFIN (Directorate General for Economic and Financial Affairs) hétfői jelentése