Városlista
2021. szeptember 19, vasárnap - Vilhelmina

Hírek

2019. Október 28. 12:00, hétfő | Helyi
Forrás: MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság

Három állomásra látogatott a KISS

Három állomásra látogatott a KISS

Összesen 40 KISS motorvonatot rendelt meg a MÁV-START Zrt.. Az emeletes vonatok gyártását a Stadler Bussnang AG. végzi, az első kocsik már kigördültek a gyártósorról, és a tesztutakat járják.

Vácott, a nyílt napon több ezer kíváncsi érdeklődő tekintheti meg az új emeletes motorvonatot, vasárnap délelőtt Monoron és délután Szolnokon folytatódott a bemutató.

Nagy érdeklődés övezi a jövőre érkező új KISS emeletes motorvonatokat, ezért a MÁV nyílt rendezvénynapot tartott Vácott. A 600 férőhelyes KISS motorvonatok új korszakot nyitnak meg a személyszállításban. A MÁV-START először a legforgalmasabb a Budapest–Cegléd–Szolnok és Budapest–Vác–Szob elővárosi vasútvonalon indítja el az új vonatokat. A járművek jobb gyorsító képessége, illetve az oldalankénti 12 ajtónak köszönhető gyors utascsere miatt stabilabb lesz a menetrend, csökkenhet a menetidő.

Kerékgyártó József, a MÁV-START vezérigazgatója nemcsak az új vonatokat mutatta be, de beszámolt a 70-es vonalat érintő forgalmi változásokról is: „Október 21-től esténként két órával tovább, egészen 21 óráig meghosszabbítottuk a délutáni csúcsidőszakban megszokott menetrendet, így 19:25-kor és 20:25-kor is indul G70-es jelzéssel gyorsított vonat a Nyugati pályaudvarról Szobra. Ezáltal az esti órákban kényelmesebben juthatnak haza az utasok. Ezen felül hétvégén éjszaka ütemesen, óránként indulnak S50-es és S70-es vonatok, így biztosítjuk a Budapestről való éjszakai hazajutást.”

Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója kiemelte, hogy az emeletes motorvonatok jelentős hazai hozzáadott érték mellett készülnek. A KISS-ek forgóvázainak gyártását a Stadler szolnoki forgóváz üzeme végzi, míg a járművek összeszerelésének jelentős része a Dunakeszi Járműjavítóban történik. Emellett ugyancsak hazai gyártású a komplett fékberendezés is.

Az utasok elégedettségét szolgálja majd a kor követelményeinek megfelelő utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, tágas, 600 férőhelyes utastérrel felszerelt emeletes motorvonat. A KISS három hagyományos és egy mozgássérültek által is használható mosdóval rendelkezik, a multifunkciós terekben pedig 4 kerekes szék, illetve 12 kerékpár vagy 5 babakocsi is szállítható, továbbá WIFI-vel, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal, korszerű kamerarendszerrel van felszerelve.

A KISS-ek alegújabbbiztonsági szabvány szerint készülnek, és a gyártó ellátja őket az ETCS L2 vonatbefolyásoló rendszerrel is, amely lehetővé teszi, hogy az európai uniós forrásokból felújított vasútvonalakon – a pályaparaméterektől függően – a 160 km/hengedélyezett sebesség ténylegesen kihasználható legyen.

A KISS vonatok üzemeltetési szempontból kivételes rugalmasságot biztosítanak a vasúttársaság számára, ugyanis a járművek a MÁV-START kötelékében üzemelő 123 darab – szintén Stadler gyártmányú – FLIRT motorvonattal is kompatibilisek, ezért akár szinkronüzemben is összekapcsolhatók.

A nyílt nap október 27-én, vasárnap délelőtt Monoron, délután pedig Szolnokon folytatódott.


Ezek érdekelhetnek még

2021. Szeptember 16. 15:38, csütörtök | Helyi

Családi matiné a divat jegyében

Legyen Tiéd a Divat! címmel rendez családi délelőttöt gyerekfoglalkozásokkal a Tornyai János Múzeum az Ó!divat kiállításán szeptember 25-én 10 órai kezdettel.

2021. Szeptember 16. 15:34, csütörtök | Helyi

Első alkalommal köszönti az őszt az alföldi retró hétvége

A már jól ismert balatoni vonalak mellett szeptember 18-án és 19-én Szeged és Békéscsaba között is megcsodálhatók a MÁV-START retró járművei.

2021. Szeptember 16. 15:30, csütörtök | Helyi

Forgalomba állt az első megújult Bzx mellékkocsi

Befejeződött a MÁV Vagon Kft. székesfehérvári műhelyében az első, már a MÁV‑START új dizájn szerinti színekre festett Bzx mellékkocsi fővizsgálata,

2021. Szeptember 16. 15:23, csütörtök | Helyi

Vasútépítő munkagépek érkeztek a MÁV FKG-hoz

A MÁV FKG többek között a vasúttársaság több mint 7000 kilométeres vágányhálózatának karbantartásáért felel, évente a teljes hálózat körülbelül egynegyedén végeznek nagygépes karbantartási, illetve felújítási munkákat.