Hírek
2013. Május 20. 05:00, hétfő |
Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Fónagy: a vasúti pótdíj bevezetését a kényszer szülte

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára szerint részben a magyar költségvetés, részben az uniós elvárások miatt kellett hozzányúlni a jegyárakhoz. Fónagy János ugyanakkor azt mondta a Gazdasági Rádiónak, hogy az alacsonyabb komfortfokozatú járatokon csökkentik az árakat.
A MÁV felkészült a gyors- és sebesvonati pótjegy bevezetésével együtt járó átállásra. Az eddigi 200 járat, amelyre pótjegy váltása volt kötelező, további 200 járattal bővül május 15-től. A pótdíj mértéke 100 kilométerig 150 forint lesz, 500 kilométernél pedig már 735 forint.
Fónagy János azt mondta, tavaly 350 milliárd forintba került a fenntartás, amiből durván a kétharmad rész térül meg a bevételből, több mint egyharmadát pedig a költségvetés kiegészíti. Mint mondta, az nem megy, hogy az egész társadalommal fizettetik meg a vasúti utazás költségét, a másik pedig, hogy az Európai Unió hosszú évek óta mondja, tarthatatlan, hogy a magyar vasútnál nem változik semmi, a harmadik pedig a fejlesztés. Ezért kellett tehát pótdíjakat bevezetni. Az államtitkár hozzátette, azokon a vonalakon - ez mintegy 150 járat-, ahol a szolgáltatás az átlagosnál gyengébb, ott csökkentik a menetjegyek árát.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Július 02. 07:51, szerda | Belföld
Száz mozdonyt szerez be a MÁV 2026 végéig, ebből harminc már megérkezett
Jövő év végéig összesen 100 korszerű mozdonnyal bővül a MÁV személyszállítási flottája, ebből már 30 megérkezett és közülük 24 forgalomba is állt
2025. Július 02. 07:49, szerda | Belföld
Júliustól hátrányos helyzetű családokat lehet támogatni a REpont automatákon keresztül
Júliustól a REpont automatáknál leadott palackok után járó visszaváltási díjat hátrányos helyzetű családok megsegítésére és gyermekek fejlesztésére lehet felajánlani
2025. Július 01. 07:44, kedd | Belföld
Az államtitkár szerint ennyibe kerülne Magyarországnak az orosz energiaembargó
Az EU orosz energiára tervezett embargója akár 800 milliárd forinttal is megemelheti Magyarország energiakiadásait, ez az összeg nagyjából megegyezik a rezsicsökkentésre szánt költségvetési forrásokkal