Hírek
2021. Március 10. 15:15, szerda |
Helyi
Forrás: MÁV Magyar Államvasutak Zrt. Kommunikációs Igazgatóság
Elindul Magyarországra a második tram-train
Megkezdődött a második tram-train teherautóra rakodása Valenciában. A kamionok ma hagyják el a gyárat, az új jármű várhatóan március 16-án érkezik meg a Szentesi Motorgarázsba.
A második vasút-villamos leemelése és összeszerelése a tervek szerint még aznap megkezdődik.
Az első, Vásárhely 1-es tram-traint 2021. január 20-án mutatták be a MÁV-START szentesi telephelyén. A prototípus működésének ellenőrzésére irányuló futópróba március 4-én, Szentes-Mindszent-Szentes útvonalon sikeresen lezajlott. Holnap, azaz március 10-én a hatósági nagyvasúti futópróbát végzik el Kecskemét-Kiskunfélegyháza-Szeged útvonalon, majd a hatósági járműszemle és próba következik Hódmezővásárhely új villamosvasúti vonalán. A vonali próbák a 135. sz. vonal Szeged - Hódmezővásárhely szakaszán, a hódmezővásárhelyi és szegedi villamosvasúti vonalakon folytatódnak.
Az első három tram-train 2021. szeptember végén állhat forgalomba Hódmezővásárhely és Szeged között.
HÁTTÉR:
A 37 méter hosszú, hetvenegy tonnás, dízel-villamos hibrid tram-train 216 férőhelyes. Szeged és Hódmezővásárhely villamosvonalán a KRESZ előírásai alapján 50 km/órás maximális sebességgel haladhatnak, a két város közötti nyíltvonalon dízel meghajtással, 100 km/órás megengedett sebességgel szállíthatják majd az utasokat. A komfortos, nagy részben alacsonypadlós és akadálymentes CityLink járművek a kor követelményeinek megfelelően korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, világos, tágas utastérrel, valamint korszerű fedélzeti biztonsági kamerarendszerrel rendelkeznek majd. A két multifunkciós térben kerekesszékkel közlekedő utasok, kerékpárok vagy babakocsik szállítása is biztosított.
A tram-train Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekedik Szeged pályaudvartól Szeged-Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú Szeged–Békéscsaba vasútvonalon halad tovább Hódmezővásárhelyre. Hódmezővásárhelyi Népkert állomásnál letér a nagyvasúti vonalról, és villamosüzemre váltva a városon keresztül közlekedik Hódmezővásárhely nagyállomásig. A tram-train vonalán közel négy kilométeres egyvágányú villamospálya épült Hódmezővásárhelyen összesen öt váltóval és hat megállóval, a kapcsolódó felsővezeték-hálózattal. A városi szakaszon három megálló kétvágányú, ahol az ellenkező irányba közlekedő szerelvények találkozni tudnak. A kivitelezés részeként 94 autó számára P+R parkolót és 900 kerékpártárolót alakítottak ki Hódmezővásárhelyen.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Április 25. 17:46, csütörtök | Belföld
MÁV: szombattól a második ütemmel folytatódik a tavaszi utómunkálat a győri fővonalon
Szombaton kezdődik a győri vasúti fővonal felújításának második utómunkálati szakasza; a május 9-ig tartó fázisban Bicske és Szárliget között végeznek munkálatokat - közölte a MÁV Zrt. csütörtökön az MTI-vel.
2024. Április 25. 17:45, csütörtök | Belföld
Visszatér a napos, száraz, kora nyárias idő április utolsó hétvégéjére
Visszatér a jellemzően napos, száraz, kora nyárias idő április utolsó hétvégéjén; a hőmérséklet csúcsértéke vasárnap már 25 Celsius-fok körül alakul, de a szél sokfelé lesz élénk -
2024. Április 25. 17:44, csütörtök | Belföld
Lázár János: a kormány az elmúlt 14 évben 28 ezermilliárd forintot fordított az ország fejlesztésére
2024. Április 25. 17:41, csütörtök | Belföld
Gulyás Gergely: a magyar kormány továbbra is békepárti
A magyar kormány továbbra is békepárti, ezen álláspontján az sem változtat, hogy NATO-szövetségesei nagy többsége nem az - mondta a Miniszterelnökséget vezető miniszter csütörtökön Budapesten, a Kormányinfón.