Városlista
2024. május 3, péntek - Tímea

Hírek

2013. Augusztus 23. 05:00, péntek | Belföld
Forrás: orientpress

Devizahitelesek mentése: mi a helyzet az autósokkal?

Devizahitelesek mentése: mi a helyzet az autósokkal?

Bár továbbra is autósok tömege küzd a frankhitel-törlesztéssel, számuk mára már a két évvel ezelőttinek csupán a töredéke. A Használtautó.hu internetes szakportálon jelenleg 584-en kínálnak hitelátvállalással személyautót, míg két éve ez a szám még csaknem elérte az 1800-at. Közben az előzetes információk alapján valószínűsíthető, hogy a lakáscélú devizahitelesek körére korlátozódnak majd a hitelesek megsegítését célzó kormányzati intézkedések.

„Akár kiterjed az autósokra a devizahiteleseket támogató újabb csomag, akár nem, ennek jelentősége ma már jóval kisebb, mint két évvel ezelőtt lett volna – magyarázza Szemes Árpád, a Használtautó.hu ügyvezetője. – Négy éve gyakorlatilag megszűnt a devizahiteles autóvásárlás, aki emiatt bajba került, többségében már az elmúlt években igyekezett valamilyen megoldást találni a problémájára. Ha nem talált, akkor pedig már a finanszírozó vette vissza a járművet.”

Míg az említett okok miatt 2011 nyarán még 1782 hitelátvállalással kínált személyautót találhattunk a hazai használtautó-kereskedelem több mint 80 százalékát közvetítő portálon, addig ez a szám tavaly 1207 volt, jelenleg pedig már nem éri el a hatszázat sem. Természetesen ez a szám csupán a tendenciát mutatja, hiszen korántsem mindenki nyúl a hitellel való eladás eszközéhez. Ez ugyanis azt jelenti, hogy nem csupán elvész a hitelből vásárolt autó, hanem további fedezetre is szükség van a tartozás teljes rendezéséhez. Erre utal az a tény is, hogy az így hirdetett autók több mint felét 0 forinttal hirdetik, 10-15 százalékuk esetében pedig maga az eladó ajánl fel további, akár milliós összeget is a vevőnek, ha elviszi az autóját.

A paradox jelenség oka, hogy az autók piaci értéke az első néhány évben rohamosan esik, miközben az amúgy is lassabban, egyenletes mértékben csökkenő tartozás összege az árfolyamváltozás miatt akár több mint a duplájára is emelkedhetett. Emiatt az eladás pillanatában a jármű értéke nem fedezi a bank felé fennálló tartozást. Mindez főként azokra az esetekre jellemző, ahol nagyon hosszú, akár 8-10 éves lejáratra, alacsony törlesztőrészletek, illetve minimális, akár 10 százaléknál is kisebb önerő mellett vettek fel hitelt a tulajdonosok. Jelenleg a jogszabályok ebben a tekintetben jóval szigorúbbak a vásárlók védelme érdekében – ez azonban az akkori hiteleseken már nem segíthet.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 03. 13:47, péntek | Belföld

KSH: a benzin 3,2, a dízel 2,4 százalékkal drágább Magyarországon a régiós átlagnál

Az EU Weekly Oil Bulletin legfrissebb adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára 639, míg a régiós országokban 619 forint volt.

2024. Május 03. 13:42, péntek | Belföld

46 ezer fát ültettek el eddig az Országfásítási programban

Meghaladja a 46 ezret az Országfásítás programban az elmúlt négy évben elültetett fák száma

2024. Május 03. 06:43, péntek | Belföld

Nagy Márton: Magyarországon minden adott, hogy Kína logisztikai központja legyen

Magyarországnak versenyképessége javítása érdekében szüksége van a kínai kapcsolatokra, a két ország közötti együttműködés erősítésére

2024. Május 03. 06:38, péntek | Belföld

A Balatonnál az új építésű lakások átlagos négyzetméterára a 3,2 millió forintot is elérheti

A Balaton-parton háromszoros az árkülönbség a legolcsóbb és legdrágább települések új építésű projektjei között: