Városlista
2020. december 1, kedd - Elza

Hírek

2020. Március 24. 10:48, kedd | Helyi
Forrás: MÁV Magyar Államvasutak Zrt. KOMMUNIKÁCIÓS IGAZGATÓSÁG

A vasúti jegyvásárlásnál is kiemelt cél a fizikai érintkezések minimalizálása

A vasúti jegyvásárlásnál is kiemelt cél a fizikai érintkezések minimalizálása

A koronavírus okozta rendkívüli helyzetben a MÁV-START-nak kiemelt célja a fizikai érintkezések minimálisra szorítása, a jegyértékesítési rendszerének a tervezéskor az egyik alapja volt az elektronikus jegyek alkalmazása.

Fontos, hogy lehetőség szerint minél többen használjanak online menetjegyet vagy bérletét, ezzel csökkentve a vírus terjedésének kockázatát. A vasúttársaság továbbra is hangsúlyosan kéri az utasokat, hogy a sorban állás és személyes érintkezések csökkentése érdekében jegy- és bérletvásárláskor részesítsék előnyben a MÁV applikáció használatát és az e-vonatjegy váltását.

Az elektronikus és érintésmentes jegyvásárlás követelményeinek a vasúttársaság jegyértékesítő rendszere maradéktalanul megfelel. E rendszer fontos része például a mobiltelefonos applikáció (MÁV App), amivel jegyet és bérletet is képesek vásárolni az utasok. Az alkalmazás elérhető Android és iPhone készülékeken egyaránt. Az alkalmazást nagyjából 295 ezren használják, és ez a szám naponta 200-300 fővel bővült. A felhasználók naponta átlagosan 20 ezer jegyet vagy elektronikus bérletet vásároltak online. Ezeken túl a vonatokon, a fedélzeti jegyvásárláskor is lehetőség van az érintésmentes bankkártyás fizetésre, mert minden jegyvizsgáló mobil POS terminállal van felszerelve. Ezt a jegyvizsgálótól megvásárolt jegyet is hozzá lehet rendelni az eSZIG-hez, tisztán mobil eszközökkel, érintésmentesen. A jegyvásárláson túl a fedélzeti jegyellenőrzés is érintésmentesen, mobil eszközzel történik, az utas mobiltelefonjának vagy eSZIG-jének elektronikus leolvasásával. Így a szolgálatot teljesítő jegyvizsgáló és az utasok közti kontaktus is kizárható, ráadásul a MÁV fedélzeti rendszere az elektronikus BKK termékek ellenőrzésére is alkalmas az elővárosi vonatokon és a HÉV szerelvényeken. Mobilappban megvásárolt termékek visszaváltása és áruk visszatérítése elektronikusan, a mobilalkalmazásban kezdeményezhető. A MÁV internetes jegyértékesítési felülete, az Elvira is teljeskörű online jegyvásárlást biztosít: a megvásárolt jegy PDF formában mobiltelefonra letölthető, azt a fedélzeten elektronikusan érintésmentesen képes a jegyvizsgáló ellenőrizni.

Ezek érdekelhetnek még

2020. November 29. 15:49, vasárnap | Helyi

November 30-ától már hat emeletes vonat szállítja az utasokat az elővárosi forgalomban

November 30-án újabb KISS motorvonatok kezdik meg az utasforgalmi próbaüzemet a Budapest-Vác-Szob és a Budapest-Cegléd-Szolnok vonalakon.

2020. November 29. 15:40, vasárnap | Helyi

Utasbarát fejlesztésekkel lépnek életbe az új vasúti- és buszmenetrendek december 13-án

A MÁV-START 2020/2021-es menetrendje mintegy 30 vasútvonalon hoz az utasok számára jól érzékelhető változást, több vonalon csúcsidőben az eddigieknél is több és gyorsabb vonat közlekedik a fejlesztések eredményeként.

2020. November 29. 15:37, vasárnap | Helyi

Számítógép adomány érkezett a mentőkhöz a COVID elleni küzdelemhez

A KAM Home Goes 2 Bamako és a Mátrix Közhasznú Alapítvány közösen ajándékozott a szegedi mentőállomásnak számítógépeket ezzel is segítve az állomás munkáját.

2020. November 29. 15:32, vasárnap | Helyi

Gorzsától a Kaukázusig - kultúrák átívelése a vaskortól napjaink

Online előadással folytatódott a Korok, kultúrák, lelőhelyek régészeti sorozat.