Városlista
2025. május 2, péntek - Zsigmond

Hírek

2023. Március 01. 15:15, szerda | Helyi
Forrás: Próbakő Kommunikáció, Fülöp Edit

A barátaink ajánlása többet dob latba, mint a pénztárcánk vastagsága amikor úticélt választunk

A barátaink ajánlása többet dob latba, mint a pénztárcánk vastagsága amikor úticélt választunk

A költségvetés fontos, de nem a legfontosabb faktor, amikor a következő úticélunkról döntünk –mutatják a Kiwi.com friss reprezentatív kutatásának adatai*.

A magyarok sokkal inkább támaszkodnak barátaik, családtagjaik ajánlására az utazás tervezésekor, mint a régió vizsgált országainak lakói. De nemcsak ebben tűnünk ki: mi vagyunk azok, akik a legkíváncsibbak vagyunk a felkeresett ország helyi specialitásaira, és mi üldögélünk legszívesebben kávézókban is.

A Kiwi.com, a vezető cseh utazási technológiai vállalat arról készített reprezentatív felmérést Magyarország mellett Csehországban, Lengyelországban, Romániában és Szlovákiában, hogy mi alapján választanak úticélt azok, akik az elmúlt 6 évben legalább kétszer jártak külföldön, és hogy mi az, amit sosem hagynak ki, amikor egy új országban járnak.

A régióban az ár dönt, nálunk a barátok

Míg régiós átlagban a költségvetés a legmeghatározóbb a következő úti cél kiválasztásánál, addig a magyaroknál sokkal inkább a barátok, családtagok ajánlása dönt, és az utazásra szánt összeg csak a 2. ebben a sorban. Nekünk leginkább tehát a barátok, családtagok ajánlása számít, honfitársaink 56%-a az ő beszámolóik alapján választja ki a következő úticélját. 52%-ot befolyásol az ár, 46% pedig biztosan
végez online kutatást, sőt kb. minden 10. magyar a Facebookról, Instagramról szerez inspirációt.

Akadnak olyanok is (3%), akik TikTok videókat pörgetve kapnak kedvet egy-egy desztinációhoz.
„Természetesen a fiatalabb generáció tagjai a legfogékonyabbak a social csatornák utazásos tartalmaira, de a Z generáció tagjainak az utazás, felfedezés iránti fokozott érdeklődésére utal az is, hogy a barátok ajánlásaira is ők a legkíváncsibbak” – osztotta meg a kutatás kapcsán Eliška Řezníček Dočkalová, a Kiwi.com ügyfélélményért felelős igazgatója.

Ízek és ücsörgés – erre vágyunk különösen, amikor utazunk

Tízből hét magyar biztosan felkeres olyan helyeket, ahol megkóstolhat helyi ételeket, és közel minden 5. magyar képet is készít a tányérjáról, amit aztán megoszt a különböző social felületein. A régiós adatok alapján a magyarok a legkíváncsibbak a helyi ételek ízeire. Még ennél is inkább kitűnünk abban, hogy mi szeretünk leginkább kávézóban ülni és onnan szemlélni a világot.

Nemek közül a nőkre (46%) ez különösen igaz, generációkat tekintve pedig a Z generáció emelkedik ki (44%). A kávézóban üldögélésben egyébként mind a nemeket, mind pedig a korosztályokat tekintve mi visszük a prímet a régióban vizsgált országok közül.

A magyar fiatalok kevésbé élőznek utazás közben

Fotókat biztosan készít a magyar utazók 64%-a, Facebook és/vagy Instagram sztorit pedig a 14%-a. Ezek ránk kevésbé jellemzőek, mint a környező országokban élőkre. Természetesen a fiatalabb generáció az, amelyik inkább élőzik utazás közben. Nincs ez másképp a nálunk sem. Minden 5. magyar fiatal osztja meg utazásos élményét azonnal sztoriban. De az adatokból úgy tűnik, hogy a magyar Z generáció tagjai kevésbé élőznek utazás közben, mint a cseh, a lengyel, a román vagy szlovák fiatalok.

*A kutatásról

A felmérés 1014 fő megkérdezésével készült 2022 októberében, amely reprezentatív azon magyarországi 18-59 évesekre kor, nem, iskolai végzettség és lakóhely szerint, akik az elmúlt 6 évben legalább kétszer jártak külföldön. A kutatást a Kiwi.com
megbízásából a STEM/MARK készítette Magyarország mellett Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban és Romániában is.

A Kiwi.com-ról

A csehországi székhelyű Kiwi.com vezető utazási technológiai cég világszerte több mint 1500 embert foglalkoztat. A Kiwi.com innovatív algoritmusa lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy egyetlen útvonalon egyesítsék a hagyományos és fapados
légitársaságok közötti járatokat. A Kiwi.com napi 2 milliárd árellenőrzést végez a globális járattartalom 95%-án, lehetővé téve az ügyfelek számára, hogy jobb útvonalat és árakat találjanak, amelyeket más keresőmotorok nem láthatnak. Napi százmillió keresést hajtanak végre a Kiwi.com weboldalán, és naponta több mint 60 000 ülőhelyet értékesítenek.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Március 19. 07:58, szerda | Helyi

Erdő Péter kezdeményezte Ervin Gábor, a nyilasok által meggyilkolt vértanú pap boldoggá avatását

Erdő Péter bíboros, esztergom-budapesti érsek kezdeményezte Ervin Gábor, a nyilasok által 1944-ben meggyilkolt katolikus pap, embermentő boldoggá avatását vértanúság címén.

2025. Május 02. 09:50, péntek | Sport

MOL Magyar Kupa - Hétfőn indul a jegyértékesítés a fináléra

Hétfőn 10 órától kezdődik a jegyértékesítés a labdarúgó MOL Magyar Kupa május 14-i fináléjára, amelyben a tavalyi évhez hasonlóan a Ferencváros és a címvédő Paks találkozik a Puskás Arénában.

2025. Május 02. 09:50, péntek | Belföld

Agrometeorológia: nagy szükség lenne a májusi esőre

Az Alföldön és a Kisalföldön nagy területen száraz a talaj, ezért rendkívül nehezen kel a vetés; a jövő hét elején ugyan a lehűlés mellett érkezik több-kevesebb csapadék, de területi eloszlása ismét egyenetlennek ígérkezik

2025. Május 02. 09:49, péntek | Belföld

Idén már 21 kutyabarát strand és fürdetőhely várja országszerte a kutyásokat

Gyarapodott a hazai kutyabarát strandok száma: tíz éve csak 8, idén már 21 kutyabarát strand és fürdetőhely várja országszerte a kutyásokat, ami jól mutatja a kutyabarát helyek iránti igény jelentős növekedését