Városlista
2024. április 25, csütörtök - Márk

Hírek

2018. Április 17. 13:35, kedd | Helyi
Forrás: MÁV Magyar Államvasutak Zrt. KOMMUNIKÁCIÓS IGAZGATÓSÁG

Kutatás-fejlesztési megállapodást írt alá a MÁV-HÉV és a Dunaújvárosi Egyetem

Kutatás-fejlesztési megállapodást írt alá a MÁV-HÉV és a Dunaújvárosi Egyetem

A MÁV-csoport és a Dunaújvárosi Egyetem 2018. április 16-án kutatás-fejlesztési megállapodást kötött a „HÉV-motorvonatok műszaki rendszereinek felújításáról és optimalizálásáról”.

A 20 millió forint keretösszegű, határozatlan időre szóló szerződés aláírását alapos szakmai egyeztetések előzték meg, melyek során a MÁV-HÉV Zrt. Jármű Üzemeltetési Igazgatóságának szakemberei részletesen bemutatták a Dunaújvárosi Egyetem kutatói számára a megoldandó műszaki problémákat. Bár a régebbi járműtípusok esetében a felújítás már nem gazdaságos, de az MXA szerelvények modernizációja gazdaságilag megfontolandó, mivel innovatív korszerűsítésük után ezek akár még további 12-20 évig is üzemeltethetőek. A motorvonatok felújításának kettős célja van: egyrészt a berendezések korszerűsítése, másrészt az utasok komfortérzetének javítása.

A most megkötött szerződés összhangban van az ország újraiparosítását elősegítő Irinyi-tervvel is, amelynek egyik fő célja a kutatás-fejlesztésre fordított összegek emelése.

A kutatás-fejlesztési megállapodást a társaság részéről Sánta Zoltán üzemeltetési vezérigazgató-helyettes és Balogh László jármű üzemeltetési igazgató látta el kézjegyével. A vezérigazgató-helyettes hangsúlyozta: „a társaság nyitott az új generáció szakmai elképzeléseire, amelyeket ha ötvözünk a HÉV-szakemberek sokéves tapasztalatával, hatékonyan újulhat meg az elővárosi közlekedés”. Az egyetemet Dr. András István rektor és Kiss Ádám Sándor kancellár képviselte. Az intézmény rektora beszédében kiemelte: „a két szervezet a műszaki fejlesztési és innovációs kérdésekben is megtalálta a kölcsönös előnyöket, és bízunk benne, hogy a duális képzések terén is sikerül továbbfejleszteni az együttműködést”.
A szakemberek az üzemlátogatások során az alábbi főbb megoldandó műszaki feladatokat határozták meg: az utastér fűtés-szellőzésének átalakítását, a motorvonatok levegős hálózatának korszerűsítését, a kerék-sín kapcsolat optimalizálását, valamint a motorvonatokon diagnosztikai rendszerek kiépítését. Ez utóbbi azért fontos, mert jelenleg a hibák felderítése teljes egészében a karbantartó személyzetre hárul. A járművek diagnosztikai rendszerekkel történő felszerelésének köszönhetően viszont a járművezetők menet közben is visszajelzést kaphatnak a berendezések működéséről.

A partnerek egyetértenek abban, hogy az együttműködés akkor a leghatékonyabb, ha a Dunaújvárosi Egyetem elméleti és tudományos hátteret biztosító kutatói, valamint a MÁV-HÉV sokéves szakmai gyakorlattal és tapasztalattal rendelkező munkatársai szorosan együttműködve dolgozzák ki a legcélravezetőbb műszaki megoldásokat.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 25. 17:46, csütörtök | Belföld

MÁV: szombattól a második ütemmel folytatódik a tavaszi utómunkálat a győri fővonalon

Szombaton kezdődik a győri vasúti fővonal felújításának második utómunkálati szakasza; a május 9-ig tartó fázisban Bicske és Szárliget között végeznek munkálatokat - közölte a MÁV Zrt. csütörtökön az MTI-vel.

2024. Április 25. 17:45, csütörtök | Belföld

Visszatér a napos, száraz, kora nyárias idő április utolsó hétvégéjére

Visszatér a jellemzően napos, száraz, kora nyárias idő április utolsó hétvégéjén; a hőmérséklet csúcsértéke vasárnap már 25 Celsius-fok körül alakul, de a szél sokfelé lesz élénk -

2024. Április 25. 17:41, csütörtök | Belföld

Gulyás Gergely: a magyar kormány továbbra is békepárti

A magyar kormány továbbra is békepárti, ezen álláspontján az sem változtat, hogy NATO-szövetségesei nagy többsége nem az - mondta a Miniszterelnökséget vezető miniszter csütörtökön Budapesten, a Kormányinfón.